Ildi Fitness

MIÉRT JÓ A FUNKCIONÁLIS EDZÉS ÉS PONTOSAN MIT TAKAR?

2018.02.19. 13:42 - Blog

Észrevetted, hogy a funkcionális edzéseket végzők jól néznek ki, szép atletikus izomzatuk van, nincs hatalmas izomtömeg rajtuk?
Ha szeretnél Te is ilyen izomzatot, akkor ez a cikk biztosan felkelti érdeklődésedet, ebből ugyanis megtudhatod az alábbiakat:

- mi a lényege a funkcionális edzésnek

- kiknek ajánlott

- hogyan kell elkezdeni

Mi a lényege?

A FUNKCIONÁLIS EDZÉS olyan mozgásforma melynek során a mindennapi életben rendeltetésszerűen használt mozdulatainkat gyakoroljuk, céltudatosan és helyesen: guggolunk, hajolunk, emelünk stb., miközben megtanuljuk a helyes gerinc-, és medencetartást,  testünk megfelelő használatát, a megfelelő helyzetekben.
Mialatt megtanuljuk a helyes tartásokat, nem mellékesen gyönyörűen formálódik testünk.

A funkcionális edzés során nem egyes izmokat edzünk izoláltan, hanem komplett mozdulatsorokat gyakorlunk, bevonva testünk több izomcsoportjait egyszerre. Leginkább a törzs izmainak erősítésére koncentrál, ugyanis minden mozgás innen indul ki. Ha törzsünk izomzata nem megfelelő, akkor semmilyen sportmozgás nem lesz hatékony, és felesleges ízületi-valamint izomterhelések alakulhatnak ki.

Kiknek ajánlott?

Mindenkinek, aki szeretné az edzéseit magas , minőségi szinten végezni, továbbá azoknak, akik szeretnék a rosszul beidegződött mindennapi mozdulataikat korrigálni. Kiválóan alkalmas az állóképesség fejlesztésére is, így azoknak is ajánlott, akik szeretnének kondíciójukon javítani.

Hogyan kell elkezdeni?

 Az első, és legfontosabb lépés a bemelegítés, amihez érdemes SMR hengert használni, majd következhet a gimnasztikai bemelegítés.

Az egyik leghatékonyabb törzsizomfejlesztő gyakorlat a "támasz" és annak variációi (alkartámasz, kéztámasz, oldalsó alkartámasz, hátsó kéztámasz...stb.). Érdemes az időtartamot növelni egy-egy pozícióban.

Érdemes a guggolást teljesen szabályosan elsajátítani, így az elején ne arra törekedj, hogy minél többet tudj megcsinálni belőle, hanem arra, hogy minél szabályosabb legyen.

A húzodzkodást és tolódzkodást is érdemes az alapoktól kezdeni, segítséggel (akár gumikötéllel, akár egy társsal)

Gyere és kövess a facen

Zenei mixek

Saját készítésû mixek, melyeket különös odafigyeléssel válogattam ki. Aerobik órákon tesztelve

Meghallgatom
Nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a mozgásban gazdag életmód kialakításához nem feltétlenül kell edzõterembe járni.
Sokan unalmasnak találják a konditermi edzéseket, nevetségesnek és haszontalannak az aerobik órákat. Tõlük nem várható el, hogy
a mindennapi testmozgást négy fal közé zárva valósítsák meg. Számos alternatívája létezik az edzések rendszeres kialakításának.

aerobic - fitness - aerobik - személyi edzõ
Kérem várjon....
Kérem várjon
Szeretnél lelkiismeret-furdalás nélkül nassolni? Ez a NASI GYÛJTEMÉNY megoldást jelent számodra! Most kérem INGYEN